pu

18 stycznia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka.

Dzieci z grupy "Lisków" gościły w sowjej sali Kubusia Puchatka, który śpiewał podczas zabawy "W górę  , w dół", poczęstował dzieci swoim ulubionym przysmakiem-miodkiem.  Opowiedział o tym jak należy dbać o rzeczy innych. Dzieci także zadbały o „misia o bardzo małym rozumku” śpiewały misiowi kołysanki i bujały go snu. Przyniosły swoje ulubione książeczki o jego przygodach oraz maskotki  z jego podobizną. To była wyśmienita zabawa.

liski1

liski2

liski3

Dzieci w grupie "Kotków" przygotowywały poczęstunek dla jubilata, poszerzając w ten sposób pułap przeliczania w indywidualnym zakresie ze zwróceniem uwagi na kolejność liczebników oraz rolę ostatniego. Po zabawach matematycznych dzieci zaprosiły Puchatka do zabaw tanecznych przy piosenkach ze Stumilowego Lasu.

Następnie wykonały laurkę dla Kubusia Puchatka- jego autoportret. Podczas wykonywania pracy cały czas się bardzo starały, aby pamiętać o prawidłowej postawie ciała, prawidłowym chwycie kredki, a także o tym, aby używać odpowiedniego doboru kolorów. Przez cały dzień czytaliśmy książki o przygodach Kubusia Puchatka, które dzieci przyniosły do przedszkola.

1

2

4

5

Dzieci z grupy "Zajączki" przyniosły swoje przytulanki lub książeczki z opowiadaniami o Kubusiu Puchatku. Wysłuchaliśmy opowiadania pt. „Puchatkowe dzwoneczki”. W ciągu popołudnia towarzyszyły nam Kubusiowe piosenki. Każde z dzieci miało za zadanie znaleźć drogę Kubusia do jednego z jego przyjaciół czyli brykającego Tygryska i wszystkim się to świetnie udało. Rozwiązywaliśmy także zagadki dotyczące Kubusia i jego przyjaciół mieszkających w Stumilowym Lesie.

zajączki1

zajączki2

zajączki3

Międzynarodowy dzień Kubusia Puchatka grupa "Sówki" rozpoczęła od utrwalenia kilku informacji dotyczących tej postaci. Dzieci dowiedziały się, że Kubuś pochodzi z Wielkiej Brytanii, a dokładnie ze stolicy tego kraju – Londynu, Sówki wyszukiwały i wskazywały na mapie Europy te miejsca.

Przypomnieliśmy sobie, że był przyjacielem chłopca o imieniu Krzyś. W związku z tym postanowiliśmy stworzyć mapę skojarzeń dotyczących słowa PRZYJACIEL. Pomysłów było wiele, a do tego wszystkie bardzo mądre.

Przeczytaliśmy fragment książki o przygodach Kubusia Puchatka, a także poznaliśmy i utrwaliliśmy słowa w języku angielskim ze słownika angielsko – polskiego z Kubusiem Puchatkiem.

Na koniec doskonaliliśmy sprawność manualną podczas zabaw z plasteliną. Wszystkim udało się ulepić piękne misie.

sowki1

sowki2

sowki3

sowki4