Wiosna w pełni, więc czas na grillowanie w końcu się rozpoczął.
Jedzenie z grilla nie tylko jest pyszne ale zdrowe.

Dzieci uwielbiają spędzać czas na świeżym powietrzu,
bardzo­­­­ chętnie sięgają po dania przygotowane na ruszcie

zajęcia otwarte kaczuszki001

Więcej...

Karnawałowe przekąski dla maluchów i starszaków

***

Nadeszła zima, wkrótce długo wyczekiwane przez dzieci ferie.
Nowy rok to również okazja do zorganizowania wieczoru karnawałowego dla naszych pociech i ich przyjaciół. I tu pojawia się problem przekąsek na tę imprezę.

Czy na pewno pizza i chipsy oraz słodzone napoje są najlepszym wyborem? Okazuje się, że zdrowe przekąski wcale nie muszą być powodem dziecięcych grymasów.
Nie trzeba szukać wymyślnych przepisów na blogach najlepszych kucharzy
– wystarczy przypomnieć sobie swoje dzieciństwo.

Zapraszam do zestawienia ciekawych pomysłów kulinarnych, nie tylko na dziecięce bale.

Mus jałkowy

Aby go zrobić wystarczy upiec jabłka obrane i pokrojone w ćwiartki,
włożyć do rękawa  foliowego w półokrągłe naczynie i zalać 100ml wody.

Tak przygotowane owoce pieczemy w temperaturze 200 stopni do momentu,
aż jabłka zrobią się miękkie.Po ostygnięciu jabłek wkładamy je do miski,
dodajemy np. szczyptę cynamonu i całość blend ujemy na gładką masę.

Warto też wykorzystać po prostu pieczone jabłka.
Dzieciom na pewno będą smakowały. Prawda, że brzmi pysznie?

 jk artykul01

 

Zamiast paluszków i chipsów – suszone owoce i orzechy.

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać – dzieci lubią suszone owoce. I nawet jeśli nasze dziecko wydłubuje rodzynki z sernika czy ciasta drożdżowego – warto zaproponować mu alternatywę.
I tak, propozycjami na dziecięcą imprezę mogą być: suszone jabłka, banany, morele, brzoskwinie, daktyle. Warto też zaopatrzyć się w żurawinę. Dobrym wyborem są też orzechy – włoskie, ziemne (niesolone), nerkowca itd. W grupie dzieci zawsze znajdzie się ktoś , kto sięgnie po te smakołyki – a jak wiemy, dzieci naśladują swoich przyjaciół. Może będzie tak i w tym przypadku.

 jk artykul02

A co ze słodyczami?

Większość maluchów uwielbia słodycze i słodkie przekąski. Czym więc zastąpić ciasteczka i ciasta? Alternatywą dla ulubionych smakołyków mogą być o wiele zdrowsze batoniki owsiane.
Wystarczy połączyć płatki owsiane z orzechami, pestkami i suszonymi owocami,
dodać trochę miodu lub syropu klonowego i upiec całość w piekarniku.
Gdy wszystko ostygnie, wystarczy pokroić na porcje,
które uzupełnią zapasy energii każdego dziecka,
a przy tym dostarczą wielu wartościowych składników odżywczych.

 jk artykul03

Owocowa galaretka.

Banalne, ale często zapominane rozwiązane. Galaretki owocowe lubi niemal każde dziecko.
Warto sprawdzać, przy zakupie gotowego proszku , zawartość cukru.
Zaleca się wybieranie galaretek niskosłodzonych lub, najlepiej, nie słodzonych wcale.
I tutaj – do dekoracji możemy wykorzystać owoce – świeże i suszone.

 jk artykul04

Frytki- inaczej

Kreatywnym sposobem na zdrową przekąskę na ciepło są frytki z cukinii.
To zdrowa i smaczna przekąska, która posmakuje nie tylko dzieciom.
Cukinię umyj i pokryj w grubsze słupki.
Następnie zanurz je w jajku i panieruj w mieszance parmezanu z otrębami owsianymi.
Po kilkunastu minutach w piekarniku frytki z cukinii są gotowe do jedzenia.

jk artykul05

Sok warzywno-owocowy

Szklanka soku ze świeżych owoców i warzyw to porcja witamin, minerałów i antyoksydantów, które są bezcenne dla zdrowia dziecka. Jeśli jesteśmy posiadaczami sokowirówki lub wyciskarki możemy przygotować multiwitaminowe napoje. Dobrym połączeniem jest np. użycie marchewki, jabłek, buraków i cytryny.

 jk artykul06

SMACZNEGO :-)

 

opr. Joanna Kaca

Kolorowe, kanapki są super pomysłem na „przemycenie”
ogórka, papryki, pomidora czy też oliwek do jadłospisu dziecka.



Oryginalne śniadania, kolacje i przekąski
zachęcą do jedzenia nawet kapryśnego niejadka.

kanapki

Kanapki przypominające zwierzątka, scenki z bajek sprawią,
że jedzenie będzie kojarzyło się dziecku z przyjemnością,



a warzywa podane w inny sposób niż codziennie będą zjadane chętniej.
Dodatkową zachętą do jest włączenie dziecka w przygotowanie posiłku

Smacznego :-)

Joanna Kaca

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem