Znalezione obrazy dla zapytania uczymy dzieci programować

W roku szkolnym 2019/2020 dzieci z grupy "Misie" po raz kolejny przyłączają się do realizacji programu 

"Uczymy Dzieci Programować".

 

 

Głównym celem programu jest propagowanie nauki programowania i robotyki  wśród najmłodszych.
Realizacja cotygodniowych  zadań pozwala kształtować u dzieci umiejętności, takie jak:

- logiczne i algorytmiczne myślenie, planowanie swoich działań ;

- zadaniowe podejście do stawianych problemów;

- szukanie różnorodnych rozwiązań stawianych problemów, ich analizowanie i wybieranie rozwiązań najbardziej optymalnych;

- umiejętne kodowanie informacji przy pomocy sekwencji barw;

- współdziałanie w zespole.

Misie swoją przygodę z programowaniem rozpoczęły na początku września.
Wspólnymy siłami wykonały zadanie" Witaj przedszkole". Na macie do kodowania przedszkolaki układały obrazek według instrukcji słownej . Układały kolorowe kubeczki, zachowując podane warunki.
Dzieci współpracowały w zespole, wspólnie cieszyły się z uzyskanego efektu. 

2019kodowanie004

2019kodowanie006

2019kodowanie007

2019kodowanie010

2019kodowanie012

2019kodowanie014

 

Z okazji Międzynarodowego Dnia Przedszkolaka dzieci wykonały zadanie "Fajnie jest być przedszkolakiem", do realizacji którego wykorzystane zostały ozoboty. Misie uczyły się kodować informacje za pomocą sekwencji barw.
Poznawały kody do komend: " Jedź wolniej", " Turbo", "Nitro" i "Zatrzymaj się na 3 sekundy", oswajały się z ozobotami. 


2019kodowanie027

2019kodowanie030

2019kodowanie029

2019kodowanie031

W październiku dzieci wspólnie z ozobotami świętowały " Międzynarodowy Dzień Uśmiechu". Wspólnymi siłami stworzył dla ozobota trasę, wykorzystując w tym zadaniu specjalne puzzle.
Doskonaliły umiejętność wykorzystywania odpowiednich kodów , zapamiętywały sekwencje kolorów.
Rozmawiały o tym, co wywołuje uśmiech na ich twarzach, dzieliły się swoimi przeżyciami.

 2019kodowanie015

2019kodowanie016

2019kodowanie017

2019kodowanie018

2019kodowanie019

W zadaniu "Jesień na talerzu" Misie rozwijały swoją kreatywność. Układały trasę z puzzli w taki sposób, aby ozobot przejechał przez cały proces powstawania sałatki owocowej : od zbierania produktów, poprzez mycie rąk i owoców, aż do gotowej potrawy. Poznały kolejną sekwencję barw do  kodu " Rotacja".

owocoweszalenstwo011

owocoweszalenstwo013

 

Jesień sprzyja różnorodnym zabawom z jej darami, tymi z lasu, parku, ogrodu i sadu.
W ramach realizacji zadania "Jesień w sadzie, ogrodzie i parku" przedszkolaki układały wieżę z kolorowych kubeczków zgodnie z podaną na kartach  legendą ( kolor kubeczka oraz jego ułożenie na wieży miał wskazywać liść i owoc  tego samego drzewa) . Zadanie nie należało do najłatwiejszych, ale wspólnymi siłami udało się nam je rozwiązać. Dzieci prawidłowo rozpoznały liście i owoce dębu  oraz kasztanowca, współdziałały w małych grupach.

2019kodowanie020

2019kodowanie022

2019kodowanie023

2019kodowanie024

2019kodowanie021

W czasie swobodnej zabawy dzieci miały możliwość wznoszenia dowolnych konstrukcji z kolorowych kubeczków. Budowanie jak najwyższych wież było wspaniałą zabawą, uczącą zdrowej rywalizacji, rozwijającą zmysł przestrzenny. Powstawały naprawdę piękne i okazałe budowle.

2019kodowanie003

2019kodowanie002

2019kodowanie001

Kolejne miesiące będą obfitowały w różnorodne i ciekawe zadania do wykonania. Nie możemy się już doczekać :)

 Podobny obraz