Dnia 17 stycznia w ramach programu „Uczymy dzieci programować” postanowiliśmy uczcić zbliżające się dni Babci i Dziadka i wykonaliśmy zadanie „Portrety naszych Dziadków”.


Na zajęciach zostały wykorzystane roboty Ozoboty, które od niedawna posiadamy w przedszkolu.

 

Podczas zajęć dzieci uświadomiły sobie, jak ważną rolę w naszym życiu pełnią dziadkowie,

kształtowały umiejętności swobodnej wypowiedzi,

umiejętności kodowania informacji przy pomocy sekwencji barw

oraz rozwijanie miękkich kompetencji ( praca zespołowa, logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów).


Na początku zajęć rozmawialiśmy o babciach i dziadkach dzieci, o tym co lubią, w jaki sposób spędzają czas z wnukami,

jak wyglądają, jak możemy im pomagać na co dzień, jak dbać o dobre relacje z dziadkami.

Następnie dzieci miały za zadanie stworzyć portret swoich dziadków w ramce.

Ozdobiły dodatkowo kartę pracy i wstawiły kody.

Dzieci dowiedziały się jakie znaczenie mają wybrane sekwencje kolorów i starały się uzupełnić je poprawnie i starannie.

Były to szczególne portrety, ponieważ docelowo miały być fragmentem trasy dla robotów Ozobot.
kodowanie styczeń01

kodowanie styczeń02

kodowanie styczeń03

kodowanie styczeń04

kodowanie styczeń05

kodowanie styczeń13
W końcu przyszedł moment sprawdzenia czy udało się prawidłowo uzupełnić kody.

Po połączeniu wszystkich portretów w jeden długi portretowy łańcuch robot Ozobot przejechał od pierwszego portretu do ostatniego.
kodowanie styczeń06

kodowanie styczeń07

kodowanie styczeń08

kodowanie styczeń09

 

kodowanie styczeń10

kodowanie styczeń11

kodowanie styczeń12

Praca z Ozobotami dostarczyła Sówkom wiele radości.