Na kolejnych zajęciach w ramach programu „Uczymy dzieci programować” grupa Sówki wykorzystała do zabawy drewniane puzzle.


Były to pierwsze zajęcia z puzzlami, które doskonale urozmaicają programowanie z Ozobotem.

 

Zadaniem dzieci było ułożenie dowolnej trasy.

Służyć to miało wprowadzeniu puzzli do dalszych aktywności na kolejnych zajęciach.
Puzzle w prosty sposób umożliwiają poznanie świata robotów poprzez tworzenie skomplikowanych tras i pętli, które musi pokonać Ozobot.
Dzieci uczą się podstaw programowania rozwijając przy tym kreatywność i logiczne myślenie.

Układanie puzzli wypracowuje precyzję, ćwiczy ruchy motoryki małej, ćwiczy pamięć i koncentrację uwagi.


Dzieci stworzyły w grupach swoją własną trasę z puzzli dla Ozobota, którą następnie robot pokonał przejeżdżając po niej.

Wszyscy bardzo dobrze się bawili, okazało się, że jest to dość wciągająca zabawa.

Po raz kolejny Sówki udowodniły, że potrafią świetnie ze sobą współpracować. BRAWO!!!

puzzle kodowanie01

puzzle kodowanie02

puzzle kodowanie03

puzzle kodowanie04

puzzle kodowanie05

puzzle kodowanie06

puzzle kodowanie07

puzzle kodowanie08

puzzle kodowanie09

puzzle kodowanie10

puzzle kodowanie11

puzzle kodowanie12

puzzle kodowanie13