Z okazji Walentynek grupa Sówki wykonała zadanie „Dwa serca - osobno, a jednak razem”.


Na początku zajęć dzieci kształtowały pozytywne postawy wobec innych osób (kolegów i koleżanek) podczas zabawy „Gwiazda” – mówienie innym tylko samych miłych rzeczy.
Zabawa pozwoliła stworzyć ciepłą i miła atmosferę w grupie.
Rozmawialiśmy o uczuciach, które dzieci znają, jakie im towarzyszą oraz które są dobre, a które złe.
Dzieci utrwaliły także tradycje związane z Walentynkami.

 


W ramach programu „Uczymy dzieci programować” dzieci wykonały zadanie „Dwa serca – osobno, a jednak razem”.

Dzieci uzupełniały kody na karcie pracy, tylko w miejscach na nie przeznaczonych.

Należało wstawić kody z grupy kodów odpowiedzialnych za sposób poruszania się na skrzyżowaniach.

Roboty zostały puszczone po trasach (sercach), ale nie w jednym czasie, tylko tak, żeby uniknąć kolizji między dwoma robotami.


W drugiej części zadania dzieci musiały wstawić dodatkowe kody z grupy kodów odpowiadających za prędkość poruszania się robota.

Prędkość należało dobrać tak, żeby roboty bezkolizyjnie się wyminęły.


Dzieci chętnie pracowały w parach, określały kierunki, utrwalały znaczenie wybranych sekwencji kolorów.

kodowanie walentynki01

kodowanie walentynki02

kodowanie walentynki20

kodowanie walentynki21

kodowanie walentynki22

kodowanie walentynki03

kodowanie walentynki04

kodowanie walentynki05

kodowanie walentynki06

kodowanie walentynki07

kodowanie walentynki08

kodowanie walentynki09

kodowanie walentynki10

kodowanie walentynki11

kodowanie walentynki12

kodowanie walentynki13

kodowanie walentynki14

 


Dzieci wykonały także piękne serduszka dla swoich Kochanych Rodziców.

kodowanie walentynki15

kodowanie walentynki16

kodowanie walentynki17

kodowanie walentynki18

kodowanie walentynki19