W dniach 7-18 pażdziernika dzieci z grupy "Kotków" wzięły udział w europejskiej akcji "Code Week- Tydzień programowania", podczas której kształtowały umiejętności programowania, myślenia analitycznego, kreatywność myślenia.

 

Przez dwa tygodnie codziennie wykonyawliśmy jedno z sześciu wydarzeń opracowanych przez panią Karolinę Kwiatkowską oraz autorów programu "Uczymy dzieci programować".

Pierwszym wydarzeniem, w którym wzięliśmy udział było "Historia Code Week", podczasych tych zajęć dzieci poznały na czym polega praca programisty, kształtowały umiejętność odczytywania kodu oraz układania według kodu kubeczków na macie do kodowania, kształtowały koncentrację oraz umiejętność oczekiwania na swoją kolej. Wykonały również pracę plastyczną "Mój komputer" usprawniając motorykę małą wyklejały klawiaturę w karcie pracy.

1

2

3

3a

"Zakodowana orkiestra"- podczas tego wydarzenia dzieci dowiedziały się, że również w muzyce można odnależć kod. Kształtowały myślenie analityczne, odczytywały specjalny kod orkiestry, według którego grały na instrumantach, dbały również o zachowanie odpowiedniego rytmu.

4

5

6

"Zakodawana gimnastyka"- podczas tego wydarzenia dzieci brały udział w zabawach ruchowych, oczywiście każdy ruch zapisany był za pomocą odpowiedniego kodu, który dzieci musiały odczytać.

18

17

"Zakodowana matematyka"- w trakcie tego wydarzenia dzieci pracowały na macie, ich zadaniem było zakodowanie drogi robotów do ich bazy w taki sposób, aby zebrały jak najwięcej owoców. Przedszkolaki ćwiczyły myślenie anlityczne, a także dposzerzały zakres przeliczania.

7

8

"Zakodowane bajki, baśnie, opowieści"- tym razem korzystaliśmy z ozobotów, kart kreatywnych oraz figurek postaci z bajek. Pierwszym zadaniem dzieci było wspólnie stworzenie bajki pt. "Ozobot w świeci bajek", podczas tego ćwiczenia dzieci kształtowały wyobraźnię oraz umiejętność buduwabia zdań. Następnie bajkę zakodowaliśmy za pomocą puzzli do kodowania oraz z użyciem ozobota. W tej części zabawy kształtowaliśmy myslenie anlityczne.

12

13

14

"Szukamy kodu w codziennych czynnościach"- podczas tego wydarzenia dzieci kształtowały umiejętność myślenia przyczynowo- skutkowego układając na dywanikach obrazki historyjki pt."Dzień przedszkolaka", następnie wzięły udział w "burzy mózgów" i podawały przykłady codziennych czynności podczas których również korzystamy z apisanych kodów, np: opis prawidłowego mycia rąk lub rozkład dnia w przedszkolu.

9

11

10

"Owocowe sudoku"- przedszkolaki odczytywały także kod w owocowym sudoku.

15

16