RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH (3-4 LETNICH)

 

6.30 – 8.00

  • Schodzenie się dzieci.
  • Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy               konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe

8.00 – 8.15

  • Zabawy ruchowe

8.15 – 8.30


  • Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku

8.30 – 9.00

  • Śniadanie

9.00 – 9.30

  • Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową;
    I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole.
    II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole
    III. Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole.
    IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole.

9.20 – 10.00

  • Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela

10.00 – 10.15

  • Owoc

10.15 – 11.20

  • Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki
    (w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w salach)

11.20 – 11.30

  • Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku

11.30 – 12.00

  • Zupa

12.00 – 13.20


  • Odpoczynek /bajkoterapia /muzykoterapia/

13.20 – 13.30

  • Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku

13.30 - 14.00

  • Drugie danie obiadowe

14.00 – 14.45

  • Zabawy organizowane przez nauczyciela

  • Praca indywidualna

  • Zabawy inspirowane pomysłami dzieci 

14.45 - 15.00

 

  • Zabawa ruchowa
  • Przygotowanie do posiłku

15.00 - 15.30

  • Podwieczorek

15.30 – 17.30

  • Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe.
  • Rozchodzenie się dzieci

 

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH (5-6 LETNICH)

 

6.30 – 8.00

  • Schodzenie się dzieci:
    - ogólnorozwojowe zabawy indywidualne i zespołowe (tematyczne, konstrukcyjne, techniczne, badawcze, działania twórcze)
    - praca indywidualna z dziećmi
    - prace porządkowe w sali.

8.00 – 8.20

  • Zabawy swobodne, tematyczne według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych
  • Ćwiczenia poranne.

8.20 – 8.30

  • Przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych

8.30 – 9.00

  • Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole.

9.00 – 9.15

  • Mycie zębów

9.15 – 10.15

  • Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową;

     I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole.

    II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole      

    III. Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole.

    IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole.

10.15 – 10.30

  • Przygotowania do wyjścia do ogrodu: ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży.

10.30 – 11.30

  • Pobyt na świeżym powietrzu
     - gry i zabawy ruchowe kierowane przez nauczyciela
    - zabawy swobodne na placu przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego,
    - spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze
    - zachowanie bezpieczeństwa, zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych
    - w sytuacji niepogody zabawy ruchowe i dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka
    i wspierające integrację.

11.30 – 11.45

  • Powrót z ogrodu, czynności samoobsługowe w szatni.
  • Przygotowanie dzieci do pierwszego dania obiadowego: wdrażanie dzieci do samoobsługi, wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych.

11.45 – 12.00

  • Pierwsze danie obiadowe - doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole.

12.00 – 12.30

  • Słuchanie bajek relaksacyjnych,
  • Zabawy swobodne według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych.

12.30 – 13.20

  • Zabawy organizowane przez nauczyciela
  • Praca indywidualna
  • Zabawy inspirowane pomysłami dzieci

13.20 - 13.30

  • Przygotowanie do 2-go dania obiadowego – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych

13.30 – 14.00

  • Drugie danie obiadowe – praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem; przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw; przypominanie zasad zdrowego żywienia
14.00 - 14.15
  • Mycie zębów

   14.15- 15.00


  • Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki:
    - w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
    - praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym,
    - gry i zabawy dydaktyczne.

15.00 - 15.15

  • Podwieczorek

15.15 – 17.30

  • Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki:
    - w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
    - praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco –   kompensacyjnym i wychowawczym,
    - gry i zabawy dydaktyczne,
    - podsumowanie działań wychowawczo-dydaktycznych w ciągu dnia,
    - prace porządkowe.