Dnia 3 lutego udaliśmy się na wycieczkę autokarową do Muzeum Historii Żydów Polskich  na warsztaty edukacyjne „Dawno temu w miasteczku”.

Znalezione obrazy dla zapytania wycieczka przedszkole ilustracje

wycieczkaPOLINi002

wycieczkaPOLINi008

wycieczkaPOLINi009

wycieczkaPOLINi010

Zanim weszliśmy do Muzeum panowie z ochrony sprawdzali czy nie wnosimy żadnych metalowych przedmiotów. Musieliśmy przejść przez specjalne bramki, udało się wszystkim :)

wycieczkaPOLINi011

wycieczkaPOLINi012

W szatni powitała nas pani przewodnik. Zaprowadziła nas do ogromnej sali, w której przypomniała nam o tym jakich ważnych zasad powinniśmy przestrzegać w Muzeum, na warsztatach i w czasie zwiedzania wystawy.

wycieczkaPOLINi021

Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym gdzie mieszkamy, w jakich budynkach i co znajduje się na naszych osiedlach.

wycieczkaPOLINi013

Pani przewodnik powiedziała nam, że kilkadziesiąt lat temu miasta wyglądały inaczej niż dzisiaj, i aby nam je pokazać zaprosiła na spacer po wystawie przedstawiającej miasto żydowskie. Dotarcie na wystawę nie było wcale łatwe, bo musieliśmy pokonać bardzo dużo schodów.

wycieczkaPOLINi014

Gdy nam się to udało rozpoczęliśmy zwiedzanie. Nagle znaleźliśmy się na w przeszłości, a dokładnie na dawnym rynku z targowiskiem. Mogliśmy nawet zakupić różnorodne warzywa i owoce.

wycieczkaPOLINi017

Po udanych zakupach, nieco głodni udaliśmy się do karczmy, w której mogliśmy zamówić coś do jedzenia. W karcie królowały warzywa, owoce, mięso i ryby.

wycieczkaPOLINi018

wycieczkaPOLINi019

„Najedzeni”  wyruszyliśmy w dalszą drogę. Ponownie znaleźliśmy się na rynku, gdzie mogliśmy zobaczyć jak wygląda synagoga - świątynia żydowska.

wycieczkaPOLINi016

wycieczkaPOLINi015

Ostatnim punktem spaceru po dawnym miasteczku była wizyta w tradycyjnym, na tamte czasy, domu.

wycieczkaPOLINi020

Spacer po wystawie był bardzo ciekawy, słuchaliśmy pani bardzo uważnie, dzięki czemu nie mieliśmy problemu z wykonaniem zadania – ułożenia dawnego miasta z drewnianych klocków. Pracowaliśmy w grupach, a pani przewodnik oceniała, że mimo iż każda grupa przedstawiła poszczególne budowle w inny sposób, wszyscy wykonaliśmy zadanie bardzo dobrze.

wycieczkaPOLINi022

wycieczkaPOLINi023

wycieczkaPOLINi024

wycieczkaPOLINi025

Na zakończenie naszej wizyty w muzeum, mogliśmy pobawić się w specjalnie przygotowanej sali.

wycieczkaPOLINi026

wycieczkaPOLINi027

wycieczkaPOLINi028

wycieczkaPOLINi029

wycieczkaPOLINi030

Kiedy byliśmy już naprawdę zmęczeni, podziękowaliśmy pani przewodnik za wspaniałą lekcje
 i udaliśmy się w drogę powrotną do przedszkola